VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto
všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti Interium Pro s.r.o., se sídlem Praha 5 –
Smíchov, Jindřicha Plachty 986/17, PSČ 15000, IČO 28899938 zapsané v
obchodním rejstříku pod sp. zn. C 151945 vedená u Městského soudu v Praze
upravují
v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a
povinnosti Vás, jakožto kupujících, příkazců nebo objednavatelů (dále jen „Zákazníku“),
a Interium
Pro s.r.o. (dále
jen „Společnost“), jakožto prodávajících, příkazníku a zhotovitelů,
vzniklá v souvislosti nebo na základě smlouvy kupní/příkazní/o dílo.
Informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde interiumpro.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju/
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva
a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek spol. Interium Pro s.r.o. může
jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a
povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
1.1.
Smlouva
je uzavírána na prostřednictvím objednávacího formuláře.
1.2.
Objednávací
formulář obsahuje:
a. Předmět díla, obsah služeb, obsah prováděného díla,
předmět plnění.
b. Specifikace objektu týkající se bodu 1.2., písm. a)
těchto Podmínek
c. Cenu a platební podmínky.
d. Den předání díla, den realizace služeb a doba
realizace plnění.
e. Způsob komunikace a kontaktní osoby.
V případě,
že objednávací formulář neobsahuje informace dle bodu 1.2. těchto obchodních
podmínek má se za to, že:
2.
Předmět SMLUVNÍHO VZTAHU
2.1.
Společnost
nabízí služby a díla v oblasti návrhu a realizaci interiérů.
2.2.
Návrh
interiéru
2.2.1.
Pokud
si Zákazník objedná návrh interiéru bude součástí díla to, co
je uvedeno v Objednávacím formuláři. Společnost v rámci návrhu
interiéru nabízí následující:
a. Vypracování zadání projektu, zaměření objektu.
b. Dispoziční řešení.
c. Vytvoření konceptu: výběr stylů, barev a materiálů.
d. 3D vizualizace.
e. Výkresy a plány.
f.
Návrh
a způsob řešení atypických prvků.Katalogový list.
2.2.2.
Dílo
se bude skládat z výkresové části, katalogu a vizualizace, které bude předána
v elektronické formě, a to ve formátu Portable Document Format (.pdf)
doručené na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v objednávacím formuláři.
2.2.3.
Po
dobu trvání této smlouvy je možné rozšířit dílo o další součásti (vícepráce).
Případná dohoda týkající se víceprací, musí být uzavřena písemnou formou.
2.2.4.
Dodá-li
Společnost vadné dílo, má Zákazník právo požadovat bezplatné odstranění vad po
dobu záruční lhůty.
2.2.5.
Záruční
doba je 36 měsíců.
2.2.6.
Společnost
neodpovídá za vady díla, které byly způsobeny pokyny danými mu Zákazníkem za
podmínky, že Zákazníka na jejich nevhodnost upozornil a Zákazník i přesto na
plnění takových pokynů trval.
2.2.7.
Zákazník
je povinen vady díla u Společnosti písemně uplatnit bez zbytečného odkladu
poté, kdy je zjistil nebo měl zjistit. Práva Zákazníka z titulu skrytých vad,
které mělo dílo v době jejího předání Zákazníkovi, zanikají, nebyla-li zákazníkem
uplatněna ve lhůtě dle předchozí věty, nejpozději však do tří let od převzetí
díla.
2.2.8.
Vyhotovení
a práce na návrhu interiérů bude rozdělena do fází.
2.2.9.
Zahájení
prací a vyhotovení následující fáze je podmíněno odsouhlasením fáze předchozí.
2.2.10. Drobné úpravy jsou možné jen na úrovni předchozí
fáze. V případě provedení změn v dřívějších fázích na přání Zákazníka se
tyto započítají jako vícepráce.
2.2.11. Návrh interiéru v rámci jednoho konceptu je zahrnutý
v ceně. Každá další varianta konceptu se započítává jako vícepráce.
2.2.12. Dvě kola drobných změn 3D vizualizace (změna
rozměrů, barev, textur, textilie, dekorů) jsou obsaženy v základní ceně. Další
kola nebo zásadní přepracování modelů pro výstupy se započítává jako vícepráce.
2.2.13. 3D zobrazení se mohou částečně lišit od budoucího
interiéru. Při vytvoření výstupů částečně mohou být použité modely, podobné,
ale ne identické s těmi, které budou vybrané při zařízení interiéru, a to za
podmínky, že bude zachovaný celkový koncept interiéru.
2.2.14. Po provedení stavby může nastat situace kdy je nutné
provést zaměření prostoru a opravit odpovídající výkresy. Nutnost opravy
výkresů může být také následkem nepředvídatelných změn vyvolaných uplatněním
jiných než zamýšlených stavebních technologií nebo odhalením specifičnosti
prvku budovy, který nebylo možné zjistit před zahájením stavby. Tyto práce
nejsou zahrnuty v ceně a se provádí v rámci služby autorského dozoru.
2.2.15. Do katalogového listu se vkládají prvky, které jsou
dostupné na trhu v době vytvoření seznamu. V případě, že v období realizace
nějaký produkt nebude na trhu dostupný, vyhledání podobného produktu bude
provedeno v rámci služby Autorský dozor nebo na základě uzavřeného dodatku ke
smlouvě.
2.3.
Autorský
dozor
2.3.1. Pokud si Zákazník objedná provedení autorského dozoru bude dílo provedeno dle
následujících pravidel:
a. Při provádění výkonu autorského dozoru, autor –
projektant buď sám, nebo ve spolupráci s poradci a specialisty, tj. Společnost,
bude během provádění díla: poskytovat konzultace a poradenství, provádět pro
Zákazníka autorský dozor a jednat v jeho zájmu v rozsahu stanoveném smlouvou,
bude mít kdykoliv přístup na místo provádění díla a k dodávkám s ním
souvisejícím, ať jsou ve stadiu přípravy či výroby.
b. Společnost bude v této souvislosti zejména oprávněna
a povinna v rozsahu, který považuje za přiměřený vzhledem k pokročilosti díla,
provádět autorský dozor tak, aby mohla zjistit, zda je dílo prováděno v obecné
shodě s dokumentací zakázky, pravidelně informovat Zákazníka o postupu prací,
jejich kvalitě a bude hlásit Zákazníkovi jakékoli chyby či nedostatky zjištěné
během dozoru a navrhne odpovídající opatření k nápravě zjištěných nedostatků
prokazatelným způsobem.
c. Společnost provádí dozor proto, aby zjistila, zda je
dílo prováděno ve shodě s dokumentací zakázky.
d. Společnost nebude odpovědná za nedostatky díla nebo
za jednání, chyby nebo opomenutí dodavatele, subdodavatele, nebo jakékoli jiné
osoby, která provádí výkony v souvislosti s dílem, ani za to, když kdokoliv z
nich nebude schopen provést dílo ve shodě s dokumentací zakázky, a dále za
kontrolu a dozor příslušející dodavateli, subdodavateli a jakýmkoli jiným
osobám, ani za stavební prostředky, metody, techniky, užité technologie nebo
výkony těchto subjektů, ani za bezpečnostní opatření ve vztahu k dílu, avšak je
povinna na tyto skutečnosti prokazatelným způsobem Zákazníka upozornit.
e. Společnost bez zbytečného prodlení zkontroluje nebo
jiným patřičným způsobem ověří dodavatelskou dokumentaci, například dílenské
výkresy, technická data výrobků, vzorky, odpovídají-li dílu, jak je předepsáno
v dokumentaci zakázky.
f.
Rozsah
povinnosti, odpovědnosti a omezení práv Společnosti jako reprezentanta zákazníkových
zájmů během doby provádění díla nebude upraven nebo rozšířen bez vzájemného
písemného souhlasu.
g. Společnost nebo její zaměstnanci a spolupracovníci,
je povinna hájit zájmy Zákazníka podle svých nejlepších znalostí a schopností.
S údaji týkajícími se zakázky bude zacházet šetrně a zachovávat o nich
mlčenlivost, ledaže by byl této povinnosti výslovně zproštěn Zákazníkem.
h. Společnost, jako zhotovitel autorského dozoru se
zavazuje neprodleně informovat Zákazníka o všech skutečnostech, které by mohly Zákazníkovi
způsobit finanční, nebo jinou újmu, a o překážkách, které by mohly ohrozit
stanovené termíny díla.
i.
Zjistí-li
Zákazník nebo dozví-li se nějakým jiným způsobem o vadách nebo nedostatcích
zhotovovaného díla, nebo o rozporech mezi projektem a požadavky díla, uvědomí o
zjištěné skutečnosti Společnost bez zbytečného prodlení.
j.
Společnost
zahájí autorský dozor výhradně až po odsouhlasení kompletního projektu. Pokud
k určenému datu zahájení autorského dozoru projekt není připraven, toto
datum se posouvá až do dne, kdy projekt bude kompletní a odsouhlasený.
k. Pro položky uvedené v katalogovém listu
Zhotovitel navrhuje 1-3 varianty, avšak maximálně pět. V případě, že si
Objednatel přeje vybírat z většího množství variant, Zhotovitel poskytne
odkazy na odpovídající obchody a popis technických a fyzických parametrů zboží.
l.
Zpracování
návrhů nezbytných drobných úprav a změn projektové dokumentace (netýká se
odstraňování chyb a nedodělků).
m. Navrhování a projednávání změn a odchylek od
vlastního řešení projektu, které mohou přispět ke zvýšení efektivnosti dříve
přijatého řešení nebo ke snížení či odstranění definovaných rizik projektu.
n. Výkon autorského dozoru nezahrnuje: Opravy a doplňky
3D vizualizací.
o. V případě, že se zákazník při realizaci odchýlí od
návrhu interiéru je zákazník povinen uhradit společnosti náklady, které tím
společnosti vzniknou.
2.4.
Provedení
díla na příkaz zákazníka
2.4.1.
Pokud
si zákazník objedná provedení díla předmětem plnění se rozumí:
a. Provedení díla na základě odsouhlaseného kompletního
projektu společnosti.
b. Zastupovat zákazníka při jednání s dodavateli
vybavení a služeb v rámci provádění díla, tj. především nikoliv však
výlučně s:
i.
stavaři,
elektrikáři, topenáři, instalatéry, truhláři a dalšími řemeslníky,
ii.
dodavateli
interiérového vybavení, nábytku, dekoracích.
c. Zastupovat zákazníka při uzavírání smluv s výše
zmíněnými dodavateli, za zákazníka, jeho jménem a na jeho účet tyto smlouvy
uzavírat, kontrolovat jakost plnění z těchto smluv a kvalitu dodaného
vybavení, v případě zjištění nedostatků vyřízení reklamace.
d. Koordinovat v zastoupení zákazníka jednotlivé
dodavatelé služeb a vybavení, včetně koordinace instalacích a montáží.
e. Zprostředkování fakturace a úhradu výše zmíněných
služeb a vybavení za zákazníka, jeho jménem a na jeho účet.
f.
Jednat
s dotčenými třetími osobami, tj. především se sousedy, SVJ, správcem
nemovitosti, kde bude prováděná realizace, správními orgány, developery.
2.4.2.
Pokud
si zákazník objedná provedení díla vztahuje se na právní
vztah následující:
a. Zákazník je povinen poskytnout Společnosti veškerou
součinnost potřebnou k řádnému provedení díla.
b. Zákazník je povinen Společnosti za řádné provedení
předmětu této smlouvy zaplatit sjednanou odměnu – smluvní cenu ve sjednaných
termínech a za podmínek uvedených v těchto obchodních podmínkách nebo dle
podmínek uvedených v objednávacím formuláři.
c. Zákazník předá Společnosti plnou moc s pověřením k
výkonu provedení díla nejpozději ke dni schválení objednávacího formuláře.
Platnost plné moci končí současně s ukončením provádění díla.
d. Zákazník je povinen poskytnout Společnosti na
vyžádání do 3 pracovních dnů další potřebné podklady a údaje, jejichž potřeba
vyplyne z průběhu plnění a jež jsou pro plnění nezbytné.
e. Společnost jedná v zájmu Zákazníka, od jeho pokynů
se může odchýlit pouze pokud to je nezbytné v zájmu Zákazníka a pokud nemůže
včas obdržet jeho souhlas.
f.
Společnost
je oprávněna, poté co o této skutečnosti informuje Zákazníka, uskutečňovat
plnění prostřednictvím třetích osob.
g. V případě, že se zákazník při realizaci odchýlí od
návrhu interiéru je zákazník povinen uhradit společnosti náklady, které tím
společnosti vzniknou. V případě, že se jedná o zásadní odchýlení od návrhu
interiéru náleží Společnosti zvláštní odměna ve výši 20% smluvní ceny uvedené
v objednávacím formuláři.
3.
Cena
3.1.
Cena za dílo, služby a plnění je uvedena
v objednávacím formuláři.
3.2. Sjednanou výši odměny (smluvní ceny) Společnosti lze
měnit pouze na základě těchto obchodních podmínek nebo dle vzájemné dohody
smluvních stran.
4.
platební podmínky
4.1. Zákazník uhradí Společnosti cenu na základě účetního
a daňového dokladu (dále jen „faktura“) vystaveného Společností, a to převodním
příkazem na účet Společnosti uvedený v objednávacím formuláři. Faktury
vystavené Společnosti budou obsahovat náležitosti v souladu se zákonem č.
563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění.
4.2.
Zákazník je povinen uhradit zhotoviteli cenu na
základě faktury vystavené Společností.
4.3. Jednotlivé faktury musí mít náležitosti řádného
daňového dokladu podle příslušných ustanovení zákona č. 235/2004 Sb., o dani z
přidané hodnoty, v platném znění. Splatnost faktury je 10 kalendářních dnů od
prokazatelného data doručení zákazníkovy.
4.4. V případě, že faktura nebude mít potřebné
náležitosti, je Zákazník oprávněn vrátit ji Společnosti k doplnění. V takovém
případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti, přičemž nová lhůta splatnosti
začne plynout doručením opravené faktury Společností zákazníkovy.
4.5.
V případě, že se Zákazník ocitne v prodlení se
zaplacením ceny nebo její části, je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,1
% z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Společnost má právo
pozastavit veškerou práci / dodání služeb / zboží či provádění plnění do doby,
než budou uhrazené všechny splatné dlužné částky.
4.6. Pokud jsou v objednávacím formuláři uvedený jiné
platební podmínky než ty, které jsou uvedeny v ust. 4 těchto obchodních
podmínek, platí platební podmínky, které jsou uvedeny v objednávacím
formuláři.
5.
Doba k provedení díla
5.1.
Společnost
provede dílo / dodá služby / provede plnění ve lhůtě sjednané v objednávacím
formuláři, jinak v přiměřené lhůtě.
5.2.
Lhůta sjednaná pro provedení díla / dodání služeb /
provedení plnění se prodlužuje o dobu prodlení objednatele s úhradou jakékoliv
části ceny díla.
6.
Možnost odstoupení od smlouvy
6.1. Společnost
je oprávněna kdykoliv odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupení od
smlouvy je účinné odesláním oznámení o odstoupení od smlouvy na e-mailovou
adresu zákazníka.
6.2.
Zákazník
je oprávněn od smlouvy odstoupit v případech stanovených právními předpisy.
6.3. V
případě odstoupení od této smlouvy je zákazník povinen uhradit, není-li zákonem
stanoveno jinak, cenu díla / služeb / plnění poníženou o hodnotu dosud
neprovedených prací.
6.4. V
případě dočasného přerušení nebo úplného zastavení plnění předmětu smlouvy z důvodů
na straně zákazníka uhradí zákazník společnosti za již provedené dílo / dodané
služby / provedené plnění a účelně vynaložené náklady při plnění předmětu
smlouvy, které Společnosti vznikly.
7.
Autorská práva
7.1. Grafický
návrh, který bude zpracován na základě objednávky, podléhá ochraně ve smyslu
autorského zákona. Zákazník není oprávněn použít dílo k jakémukoliv podnikání.
V případě, že dojde ze strany Zákazníka k porušení jakékoliv povinnosti
sjednané v tomto odstavci, zavazuje se Zákazník zaplatit Společnosti smluvní
pokutu ve výši 10 000,-Kč s tím, že právo na náhradu škody není dotčeno.
7.2.
Zákazník
tímto dává souhlas Společnosti k pořizování fotografií a další
audiovizuální dokumentace díla a předmětné nemovitosti.
7.3. Společnost
je oprávněna vykonávat veškerá práva k dílu, jakož i dílo neomezeně užít. Zákazník
nezískává jakoukoliv výhradní licenci k dílu. Společnost může také např. použít
fotografie díla k reklamním účelům a prezentaci své aktivity jak ve formě elektronické,
tak tištěné.
8.
Součinnost
8.1.
Zákazník
poskytne Společnosti následující podklady a součinnost, tím se rozumí především
nikoliv však výhradně:
a. specifikace nemovitosti a interiéru, pro kterou je
předmět díla tvořen,
b. průběžné konzultace, popis stávajících technologií a
užívání nemovitosti,
c. plná moc ke vstupu do nemovitosti, pro kterou je
předmět díla tvořen /včetně osob pověřených zpracovatelem/,
d. technické, kvalitativní a specifické podmínky, za
nichž se má Dílo realizovat,
e. na výzvu zhotovitele bezodkladně posoudit a případně
schválit jednotlivé fáze díla, či části díla.
8.2.
Zákazník
poskytne součinnost Společnosti neprodleně.
8.3. V případě,
že je Zákazník v prodlení s poskytnutí součinností staví se všechny
lhůty na straně Společnosti, především nikoliv však výhradně lhůta k provedení
dílo / dodání služby / provedení plnění.
9.
Ochrana osobních Údajů
9.1. Ochrana
osobních údajů zákazníka, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a Nařízení
(EU) 2016/679 (GDPR).
9.2. Zákazník
souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, datum
narození, adresa bydliště, adresa, kde se realizuje projekt, adresa
elektronické pošty, telefonní číslo a případně i identifikační číslo a daňové
identifikační číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
9.3.
Zákazník
souhlasí se zpracováním osobních údajů Společností, a to pro účely realizace
práv a povinností ze smluvního vztahu.
9.4. Zákazník
bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že
je povinen bez zbytečného odkladu informovat Společnost o změně ve svých
osobních údajích.
9.5.
Zpracováním
osobních údajů Zákazníka může Společnost pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
9.6. Osobní
údaje budou zpracovávány po dobu 3 roky od posledního nákupu zboží nebo služeb,
jinak 3 roky od poskytnutí souhlasu. Osobní údaje budou zpracovávány v
elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě
neautomatizovaným způsobem.
9.7.
Zákazník
potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se
jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
9.8. V
případě, že by se Zákazník domníval, že Společnost nebo zpracovatel (čl. 9.5)
provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou
soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména
jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
a. požádat Společnost nebo zpracovatele o vysvětlení,
b. požadovat, aby Společnost nebo zpracovatel odstranil
takto vzniklý stav.
9.9.
Požádá-li
Zákazník o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Společnost povinen
tuto informaci předat.
9.10. Společnost
může předat osobní údaje příslušné třetí straně v oprávněných případech.
9.11. Zákazník může
požádat o výmaz svých osobních údajů. Společnost takovéto žádosti neprodleně
vyhoví, výmaz se však nedotkne údajů, které musíme podle zákona uchovávat,
např. faktury a ostatní prodejní doklady týkající se nákupu zboží nebo služeb.
10.
Závěrečná ustanovení
10.1. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje
mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým
právem. Volbou práva podle předchozí věty není zákazník, který je
spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od
nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva
jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a
Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní
závazkové vztahy (Řím I).
10.2. Je-li některé ustanovení obchodních
podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných
ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena
platnost ostatních ustanovení.
10.3. Komunikace mezi Zákazníkem a Společností
bude probíhat skrze kontaktní osoby a způsobem uvedeným v objednávacím
formuláři. Komunikace bude probíhat pouze mezi 9:00 hod. až 17:00 hod.
v pracovní dny.
Tyto Podmínky nabývají
účinnosti dnem 01.06.2024.